اتصالات پلی اتیلن شامل مجموعه زانوها، سه راهی‌ها، درپوش، تبدیل‌ها، سیفون و دریچه‌های بازدید است که از جنس پلی اتیلن تولید و برای اتصال لوله‌های تکجداره و دوجداره به یکدیگر و برقراری بین آنها مورد استفاده قرار میگیرد.

با توجه هدایت لوله های انتقال سیالات در مسیرهای طراحی و تعیین شده نیاز به تولید انواع اتصالات از قبیل زانویی، سه راهی، چهار راهی، تبدیل، کور کن و… میباشد. در واقع بر اساس جنس لوله های انتخاب شده، اتصالات تولید شده هم باید از همان جنس و دارای همان مقاومت لوله هم از لحاظ تحمل فشار داخلی سیال و هم از لحاظ فشار بارهای وارده از بیرون به لوله باشند.

جنس، مقاومت، طول عمر، هزینه های تعمیر و نگهداری، اهمیت پروژه، محل پروژه و… فاکتورهای تعیین کننده برای طراح جهت انتخاب جنس لوله‌ها و اتصالات انها میباشند که در دادامه همین صفحه ما به معرفی انواع اتصالات تک جداره و دوجداره پلی اتیلن اشاره خواهیم کرد.

انواع اتصالات لوله‌ها

معرفی انواع اتصالات

  • اتصالات پلی اتیلن تکجداره
  • اتصالات پلی اتیلن دوجداره
  • اتصالات مانیسمان
  • اتصالات فلزی
  • اتصالات مسی
  • اتصالات استیل
  • اتصالات لوله‌های پلیکا
  • اتصالات لوله‌های سبز

انواع روشها اتصال لوله‌های پلی اتیلن به یکدیگر

اتصال لوله‌های پلی اتیلن دارای حائز اهمیت می باشد. نحوه اجرای لوله و اتصالات پلی اتیلن باید مطابق با استانداردهای جوش انجام شود. کوچکترین نقص و سهل انگاری در زمان نصب و اتصال لوله‌های پلی اتیلن تکجداره و دوجداره ممکن است موجب بروز اختلال در خطوط لوله و نشتی و… گردد. لوله‌های پلی اتیلن اعم از دوجداره یا تجداره را به دو صورت می توان به یکدیگر متصل نمود. البته افزون بر این می توان از اتصالات و انواع تبدیل و انشعاب که پیش تر ذکر شد نیز برای اتصال لوله ها در موقعیت های مختلف استفاده نمود.

  • اتصال جوشی
  • اتصال مکانیکی

لوله ها و اتصالات بسته به اندازه و نوع کاربرد دارای مدل و انواع مختلفی می باشند. اتصالات مکانیکی شامل اتصالات اورینگ دار(فشرده سازی) و اتصالات فلنچی می باشد و اتصالات جوشی شامل اتصال الکتروفیوژن و اتصال جوش لب به لب است. اتصالات جوشی جزو اتصالات دایمی می باشد.

اتصالات پلی اتیلن تکجداره

اتصالات پلی اتیلن تکجداره

اتصالات پلی اتیلن تکجداره برای سیستم های انتقال سیال های تحت فشار بکار برده میشود و از فشار داخلی 3 بار تا 40 بار با استفاده از مواد PE80 و PE100 ساخته میشوند.

اتصالات پلی اتیلن تکجداره شامل زانو (ELBOW)، سه‌راهی (TEE)، چهارراهی (INTERSECTION)، تبدیل (CONVERSION)، درپوش، موفه کوتاه و بلند و… میباشد که از سایز 25 به بالا با هر زاویه و درخواستی قابل تولید میباشد.

اتصالات پلی اتیلن تکجداره در پروژه‌های فشار قوی انتقال آب، انتقال فاضلاب شهری و صنعتی و همچنین در انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیائی و یا پروژه‌های مربوط به مخابرات و کاورینگ کابلهای برق و مخابرات و فیبر نوری، سیستم های آتش نشانی، سیستم های خنک‌کاری دستگاه ها (برج خنک‌کننده)، سیستم های آبیاری تحت فشار، انتقال آب در فواصل دور و تحت فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

کلا از لوله‌های پلی اتیلن تکجداره و اتصالات پلی اتیلن در سیستم های تحت فشار استفاده میشود.

اتصالات پلی اتیلن پوش فیت (اورینگ دار/فشاری)

اتصالات فشرده سازی مناسب برای لوله‌های سایزکوچک تا قطر خارجی 125 میلی متر است. مراحل نصب با برش انتهای مربع لوله یا 90 درجه نسبت به محور آن آغاز می گردد. گیره و حلقه را داخل لوله و O-ring لاستیکی را در انتهای لوله قرار دهید. سپس بدنه اتصالات را به سمت پایین فشار دهید تا انتهای لوله کاملاً متوقف شود. سگک گیره و یقه (مهره) را بلغزانید تا مفاصل را گرفته و با استفاده از تسمه یا آچار زنجیره ای کاملا سفت شوند.

اتصالات پلی اتیلن فلنچی

فلنج ها نوع دیگری از اتصالات مکانیکی معمولی هستند. یک آداپتور فلنج HDPE به لوله جوش داده می شود و یک فلنج فولادی شل وارد می شود. تعدادی پیچ استاندارد برای سفت کردن اتصال نصب خواهد شد. این نوع اتصال برای برنامه‌هایی که در آینده به نگهداری آسان نیاز دارند، مناسب است.

اتصالات جوشی لب به لب

اتصال لوله‌های پلی اتیل با استفاده از روش جوش لب به لب  ساده ترین و کم مصرف ترین راه برای اتصال لوله و اتصالات پلی اتیلن است. این فرآیند با برش مستقیم و مربعی انتهای لوله بر روی محور شروع می شود و توسط یک سوهان الکتریکی با دقت تمیز می شود. لوله ها و اتصالات محکم نگه داشته شده و روی صفحه گرمایش پوشش داده شده فشرده می شوند. به محض رسیدن به زمان گرمایش و مهره مورد نیاز، صفحه گرمایش به سرعت از سطوح جوش جدا شده و اتصال فشرده می شود تا اتصال دائمی ایجاد شود. همجوشی لب به لب یک فرآیند ترموفیوژن است. برای بالا بردن دمای انتهای لوله تا دمای همجوشی مورد نیاز از صفحه بخاری الکتریکی استفاده می شود.

از فیوژن لب به لب می توان برای اتصال مواد PE80 و PE100 جهت تولید اتصالات در ابعاد 90 میلی متری و بالاتر استفاده کرد. دستگاه‌های جوش لب به لب که برای جوش دادن لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده می‌شوند دارای بازرسیهایی هستند تا اطمینان حاصل شود که پارامترهای جوشکاری کاملاً رعایت می‌شوند. پارامترهای زیر کنترل می شوند:

  • دمای صفحه بخاری
  • بیضی و تراز
  • فشار رابط
  • عرض مهره
  • زمان خیساندن حرارت
  • تغییر در طول زمان

کنترل این موارد برای اطمینان از عدم وقوع شکست زودرس جوش و آب بندی اتصالات و لوله ضروری است. شرایط میدانی که در آن لوله پلی اتیلن جوش داده می شود تأثیر قابل توجهی بر استحکام اتصال دارد. برای دستیابی به یک جوش قابل قبول سه عنصر ضروری است:

  1. تمیزی: زیرا آلودگی اتصالات را خراب می کند
  2. تکنیک: اکثر صاحبان سیستم های لوله پلی اتیلن نیاز دارند که افرادی که جوش لب به لب لوله‌های پلی اتیلن را انجام می دهند با گذراندن یک دوره آموزشی معتبر واجد شرایط باشند.
  3. تجهیزاتی که به‌درستی طراحی شده‌اند و تعمیر و نگهداری مناسب دارند: دمای جوش، روش‌های جوشکاری و ابزارهای رو به رو لوله‌ها باید در حالت تلرانس و در شرایط خوب حفظ شوند. اتصال حاصل، اگر به درستی ساخته شده باشد، به اندازه لوله اصلی استحکام دارد و می تواند تمام بارهای وارد شده در طول نصب و عملیات معمول را تحمل کند.

اتصال الکتروفیوژن

استفاده از جوش الکتروفیوژن یک سیستم ساده برای اتصال لوله ها و اتصالات HDPE است. یک سیم مقاومتی از پیش نصب شده روی سطح داخلی اتصالات الکتروفیوژن نصب شده است. هنگامی که لوله‌ها یا اتصالات وارد اتصالات می‌شوند و سیم‌ها به واحد جوش متصل می‌شوند، سطوح تماس گرم می‌شوند و بنابراین تا زمانی که یک اتصال صلب ایجاد شود، به هم جوش می‌خورند.

یک واحد جوش برای این روش موجود است که زمان بندی را به طور خودکار تنظیم می کند. این امر کل عملیات را به خصوص در نصبهای محکم بسیار آسان و راحت می کند. الکتروفیوژن یک روش ساده برای اتصال لوله‌های پلی اتیلن در شرایطی است که فیوژن لب به لب عملی نیست، مانند جاهایی که باید دریچه ها، زانویی ها و سه راهی ها اضافه شوند. اتصالات پیش ساخته استفاده می شود که دارای یک سیم پیچ گرمایش الکتریکی است که پلاستیک اتصالات و لوله را ذوب می کند و باعث می شود آنها به هم جوش بخورند.

دستگاه الکتروفیوژن چگونه کار می کند؟

مشخصات اتصالاتی که قرار است جوش داده شود، مانند زمان ذوب، از طریق بارکد روی اتصالات ثبت می شود. یک واحد کنترل الکتروفیوژن (ECU) انرژی الکتریکی لازم برای گرم کردن سیم پیچ را تامین می کند. هنگامی که سیم پیچ انرژی می گیرد، مواد مجاور آن ذوب می شود و یک حوضچه در حال گسترش را تشکیل می دهد که با سطح لوله تماس پیدا می کند.

ورود مداوم انرژی گرمایی باعث ذوب شدن سطح لوله و اختلاط مذاب لوله و مذاب اتصالات می شود. این برای تولید یک جوش خوب حیاتی است. پس از پایان چرخه گرما، اتصالات و لوله به حال خود رها می شوند تا خنک شوند و مواد ذوب شده جامد می شوند تا یک اتصال صوتی ایجاد کنند. مناطق گرم و سرد که گاهی اوقات به آن مناطق مذاب و انجماد می گویند، پس از انرژی دادن به سیم پیچ تشکیل می شوند. طول این مناطق اهمیت ویژه ای دارد. در واقع هر منطقه تضمین می کند که همجوشی تا یک طول دقیق از سوکت اتصالات کنترل می شود و فشار مذاب نیز در کل فرآیند اتصال کنترل می شود. گام و موقعیت دقیق کنترل شده سیم پیچ در رابطه با سطح داخلی سوکت، توزیع یکنواخت گرما را تضمین می کند. پارامترهای اصلی همجوشی اعم از  دما، فشار و زمان، توسط ECU کنترل می شوند که برای تعیین این پارامترها از بارکد خوانده شده از خود اتصالات برنامه ریزی شده است.

اثربخشی جوش و اتصالات الکتروفیوژن

اثربخشی اتصالات الکتروفیوژن به توجه به آماده سازی سطوح اتصال و اطمینان از تماس رضایتبخش سطوح جوشکاری در طول چرخه‌های جوشکاری و خنک کننده بستگی دارد. سطوح لوله ای که باید ذوب شوند باید خراشیده شوند تا لایه اکسیداسیون سطحی قبل از همجوشی برداشته شود. گیره‌های لوله یا سایر روش های تایید شده برای مهار، تراز و گرد کردن لوله ها در طول چرخه همجوشی باید استفاده شود.

برای آماده سازی سطوح اتصال، سطح لوله باید طبق توصیه  تولید کننده  لوله یا اتصالات با یک خراش دهنده لوله مناسب خراشیده شود تا کل سطح لوله در ناحیه نشان داده شده به عمق تقریبی 0.3 میلی متر برداشته شود. فایل های فلزی، سوهان، کاغذ سنباده و غیره ابزارهای آماده سازی انتهایی مناسبی نیستند.

پس از خراش دادن، سطح خراشیده شده را باید با دستمال مرطوب آغشته به Isopropanol که توسط سازنده لوله و اتصالات توصیه شده است، پاک کنید تا بقایای گرد و غبار پاک شود. الکل های متیله، استون، متیل اتیل کتون (MEK) یا سایر حلال ها برای پاک کردن سطح خراشیده توصیه نمی شود. سطوح آماده شده باید قبل از ادامه کار کاملا خشک شوند. اتصالات الکترفیوژن حاصل، هنگامی که به درستی ساخته شود، به اندازه لوله اصلی استحکام دارد و می تواند تمام بارهای وارد شده در طول نصب و عملیات معمول را تحمل کند.

اتصالات پلی اتیلن دوجداره

اتصالات پلی اتیلن دوجداره

اتصالات کاروگیت یا اتصالات پلی اتیلن دوجداره نوع دیگری از اتصالات پلیمری بر پایه پلی اتیلن است که برای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره از سایز 110 تا 3000 میلیمتر با مواد پلی اتیلن PE80 یا PE100 و مقاومت های 16 و 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع ساخته میشود.

لایه بیرونی و خارجی اتصالات کاروگیت دارای استحکام و دوام بسیار بالا بوده و به صورت حلقه حلقه طراحی شده است و وظیفه این لایه این است که کلیه فشارهای زیرسطحی و سطحی که به صورت بار زنده و یا مرده از طرف سطح زمین وارد می گردد را خنثی نمایند. پس علت اینکه لایه بیرونی اتصالات کاروگیت را به صورت حلقه حلقه طراحی می کنند به دلیل ایجاد استحکام بیشتر می باشد.

در حالت کلی اتصالات کاروگیت در سه دسته از نظر میزان فشار بار خارجی طبقه بندی می گردند که هر کدام در مصارف مختلفی با توجه به میزان فشار بار سطحی و زیر سطحی و همچنین سطح خاک مورد استفاده قرار می گیرند.

  • اتصالات کاروگیت با مقاومت مکانیکی 16 کیلونیوتن بر مترمربع
  • اتصالات کاروگیت دارای رینگ استیفنس 31.5 کیلو نیوتن بر مترمربع
  • و مقاومت 64 کیلو نیوتن بر مترمربع

با توجه به پیشرفت زمینه های استفاده از اتصالات کاروگیت، امروزه ما این اتصالات را در زندگی روزمره خود را در کوچه و خیابان ها می بینیم که رنگ آن ها بیشتر سیاه بوده و لایه داخلی آن ها زرد رنگ می باشد.

اتصالات پلی اتیلن دو جداره

انواع اتصالات پلی اتیلن دوجداره

• زانوی دوجداره (زانوی 45 درجه، زانوی 90 درجه)
• سه راهی دوجداره (سه راهی 90 درجه، سه راهی 45 درجه، سه راهی کنج، سه راهی شلواری)
• چهار راهی دو جداره (چهار راهی 90 درجه و چهار راهی غیر منتظم)
• درپوش دوجداره (درپوش کوپلر دار و درپوش جوشی)
• تبدیل دوجداره
• دریچه بازدید دوجداره
• سیفون دوجداره (سیفون دریچه دار و سیفون ساده)

بخاطر متغییر بودن زاویه های لوله کشی خطوط انتقال فاضلاب یا سیالات دیگر انواع اتصالات دوجداره کاروگیت با هر زاویه و هر نقشه ای برای این شرکت قابل ساخت میباشد که با توجه به درخواست کارفرمای محترم طراحی و برآورد و تولید میگردد.

کاربرد اتصالات پلی اتیلن دوجداره

اتصالات پلی اتیلن دوجداره، تجهیزاتی هستند که امکان اتصال، انشعاب و انتقال از قطر کوچکتر به قطر بزرگتر یا از قطر بزرگتر به قطر کوچکتر را فراهم می کنند. آنها به شما امکان می دهند منحنی‌ها و لوله‌ها را با پیکربندی های مختلف در هر زاویه خمشی متصل نمایید. اما مهمترین موارد استفاده از اتصالات پلی اتیلن دوجداره به شرح زیر است:

  • اتصال لوله‌های کاروگیت فاضلابی خانگی و صنعتی
  • اتصال لوله‌های کاروگیت فاضلاب مورد استفاده جمع اوری و انتقال آبهای خروشان (طوفان و سیلاب)
  • اتصال لوله‌های کاروگیت زهکشی آب های زیرزمینی

اتصالات پلی اتیلن دوجداره در خانه‌های ویلایی، آپارتمان ها، سایت های ساخت و ساز برای اهداف وسیعی استفاده می شود. محصولات مشابه مورد تقاضا به شرح زیر هستند:

  1. اتصالات کاروگیت یکپارچه و بدون درز (قابل اطمینان ترین انواع اتصالات پلی اتیلن می باشد).
  2. اتصالات کاروگیت دارای جوش (درز نقطه ضعف سازه است).
  3. اتصالات کاروگیت انعطاف پذیر(برای مناطق صعب العبور).

معرفی اتصالات کاروگیت

اتصالات کاروگیت از نوع دو جداره می باشند و برای انتقال انواع مختلف سیالات و مایعات، کارایی و کاربری های متفاوتی دارند.
یکی از مزیت‌هایی که اتصالات کاروگیت دارند این است که هیچ گونه فشار داخلی در آنها وجود ندارد یعنی مایع و سیالی که از میان این اتصالات عبور می‌کند هیچ گونه فشار پرداختی را متحمل نمی باشد و این اتصالات بیشتر در نقش یک جوی زیر زمینی ایفای نقش می کنند که مایعات مختلف درون خود را به محل تعیین شده هدایت میکنند.

در حالت کلی می توانیم بگویم مهمترین وظیفه و کاربرد و کارایی اتصالات کاروگیت در نقل و انتقال مایعات و سیالات زیرزمینی و فاضلابی و همچنین انواع مختلف پساب های صنعتی و آبهای ریز زمینی در لوله زهکش می باشد. به همین دلیل می باشد که به اتصالات کاروگیت اتصالات کاروگیت فاضلابی نیز گفته می شود.

اتصالات کاروگیت فاضلابی در دو تیپ و نوع مختلف تولید و عرضه می گردند که این دو طیف از لحاظ شکل ظاهری و ساختمان بیرونی با دیگر کاملا برابر بودند و فقط در نوع تولید با یکدیگر متفاوت هستند که این دو نوع به ترتیب کاروگیت و اسپیرال کاروگیت نامگذاری شده اند.

اتصالات کاروگیت فاضلابی

اتصالات کاروگیت

اتصالات لوله‌های دولایه کاروگیت فاضلابی در مکان هایی که خط لوله تغییر جهت می دهد، انشعاب می یابد، قطر لوله تغییر می کند، لوله‌ها از سازه‌های بتن مسلح عبور می کنند، برای اتصال خطوط لوله موجدار دو لایه با خطوط لوله سایر سیستمها و غیره استفاده می‌گردد. اتصالات پلی اتیلن دوجداره مانند لوله‌های کاروگیت می توانند مشکی یا قرمز باشند. اتصالات کاروگیت فاضلابی دارای تنوع بالایی است که هریک ویژگی ها و کاربرد خاص خد را دارند.

  • زانویی
  • چهارراه جوشی
  • بوشن
  • درپوش
  • فلنج، مغزی
  • دریچه بازدید
  • اتصالات نر و ماده
  • سه راه جوشی دوطرفه 45 و 90 درجه
  • موفه بلند
  • موفه موتاه
  • اتصالات سیفون دوبل دوجداره

مزایای اتصالات کاروگیت

  • ویژگی های هیدرولیکی بالا که در طول عمر سرویس حفظ می شوند.
  • تنگی طولانی مدت اتصالات
  • مقاومت بالا در برابر سایش، تکثیر رسوب، جلبک و…
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و خوردگی
  • نصب سریع و آسان با استفاده از روش های سوکت دار یا جوش.
  • وزن سبک و حمل و نقل و نصب آسان
  • قابلیت اطمینان اتصالات کاروگیت
  • آب بند بودن اتصالات
  • سازگاری برنامه (برای نصب، ارتباطات خارجی و داخلی قابل استفاده است).
  • تعادل جرم
  • سفتی تضمینی
  • قیمت رقابتی و مقرون به صرفه

سایز بندی اتصالات کاروگیت

اتصالات کاروگیت معمولاً در سایزهای در بین 110 الی 1000 میلیمتر و اتصالات اسپیرال کاروگیت در سایزهای بین 600 الی 3500 میلی متر تولید می گردد که برای تولید لوله های اسپیرال کاروگیت از تکنولوژی اسپیرال کاروگیت که یک فناوری بسیار به روز و عالی در زمینه تولید اتصالات می باشد استفاده می گردد و همچنین لوله های اسپیرال معمولا دارای وزن و جرم بیشتری نسبت به انواع مختلف و معمولی لوله کاروگیت هستند.

معمولا برای تولید لوله‌های معمولی کاروگیت از واشر و کوپلر استفاده می گردد که در نتیجه اتصالات بسیار مقاوم و دارای آب بندی خوبی تولید و روانه بازار می شوند.

اتصالات پلی اتیلن کاروگیت

اتصالات پلی اتیلن کاروگیت، لوله پلی اتیلن دو جداره با چگالی بالا با دیواره داخلی صاف و دیواره بیرونی کاروگیت، استحکام هیدرولیکی و استثنایی است. اتصالات کاروگیت دوجداره که از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده اند، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارند و آنها را به جایگزینی عالی برای لوله‌های بتن مسلح و فلزی کاروگیت تبدیل می کند. انواع اتصالات پلی اتیلن کاروگیت تحت عنوان اتصالات پلی اتیلن آبیاری، اتصالات پلی اتیلن زهکشی، اتصالات پلی اتیلن آب به شرح زیر موجود است:

کوپلر

کوپلر ها (اتصالات کوپلینگ) برای اتصال انتهایی بدون سوکت لوله‌های پلی اتیلن دو جداره استفاده می شوند. کوپلرهای دوجداره کاروگیتی در طیف وسیعی از اندازه ها موجود است.

درپوش

درپوش پلی اتیلن جهت انتهای لوله‌های پلی اتیلن و کاروگیت استفاده می گردد. انواع مختلفی از درپوش های انتهایی موجود است.

زانویی

زانویی در زاویه‌های 11.25 درجه، 22.5 درجه، 30 درجه، 45 درجه، 60 درجه و 90 درجه برای همه لوله‌های دوجداره ما موجود است. مانند بسیاری از اتصالات پلی اتیلن، زانویی های تولیدی این شرکت بصورت سفارشی/مهندسی برای مطابقت با مشخصات سفارشهای متفاوت مشتریان همواره در دسترس هستند.

سه راهی

سه راهی بصورت 30، 45، 60 و 90 درجه و یا سه راهی نر و مادگی تولید می گردد. آنها می توانند قابل اشتعال یا غیر قابل اشتعال باشند.

رایزر

رایزرها برای گستره ای از گونه‌های خاک و ضد آب استفاده می گردد که اتصالات Y را بر اساس اندازه و قطر کاهش می دهد.

اتصالات پلی اتیلن اورینگ دار

اتصالات پلی اتیلن اورینگ دار برای اتصال لوله‌های کاروگیت دو لایه با لوله‌هایی با متریال دیگر استفاده می شوند.

O-ring های اضافی در انتهای غیر جفت نشده لوله ها یا اتصالات بین کاروگیت ها نصب می شوند.

کاهنده ها

گروه صنعتی سازآب طیف وسیعی از اتصالات کاهنده را در اندازه ها و سفتی مفصل (زمین و ضد آب) تولید می کند. از کاهنده‌ها در مکان هایی که قطر خط لوله تغییر می کند استفاده می شود. ما انواع سه راهی منیفولد ورودی دوتایی و سه گانه و همچنین زانویی منیفولد (Manifold)، تبدیل ها و… تولید و در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

اتصالات کاروگیت

روش تولید اتصالات کاروگیت با لوله های کاروگیت

این اتصالات پلی اتیلن در سایز ها و ابعاد و اندازه های مختلفی در دو تیپ مختلف که یکی از آنها به شکل لوله کاروگیت و دیگری به شکل لوله اسپیرال کاروگیت می باشد تولید و عرضه می گردند. در واقع این دو دارای کارایی یکسان بوده ولی فقط روش تولید آنها به یکدیگر متفاوت می باشد.

تفاوت ایجاد شده به این صورت است که در تولید لوله ها و اتصالات کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت کاملاً یکپارچه با استفاده از دستگاههای مخصوص پرس و قالب گیری می شوند اما برای تولید لوله های اسپیرال کاروگیت روش تولید کاملاً متفاوت از اتصالات کاروگیت می باشد که در زیر با آن آشنا می شویم.

روش تولید اتصالات پلی اتیلن با لوله‌های اسپیرال کاروگیت

در تولید اتصالات لوله‌های اسپیرال کاروگیت، برای آنکه برجستگی‌های لازم برای لوله به صورت پروفیل نمایان گردد با استفاده از یک اکسترودر برجستگی‌های لوله یا همان پروفیل لوله ایجاد می شود. سپس این لوله ها برای سرد شدن و کاهش دما به درون یک وان خنک کننده منتقل شده و با گذشت زمان به صورت مارپیچ رول شده در می آیند. با گذشت زمان، یک سری فعل و انفعالات و جابجایی هایی صورت می‌گیرد و به صورت یکپارچه و به هم چسبیده شده و فیکس می‌شوند.

پس از آنکه عمل فیکس شدن و چسبیدن به صورت کامل انجام شد، لایه درونی لوله که به رنگ زرد دیده می شود آهستگی و با دقت لازم به سطح داخلی اتصالات کاروگیت و بر روی برجستگی های لوله قرار می گیرد و با استفاده از غلطک های که فشار بالایی را وارد می کنند به خوبی به لوله چسبانده شده و پرس می گردد. معمولا لوله های اسپیرال کاروگیت در ابعاد و سایزهای بالایی بین 600 تا 3500 میلیمتر تولید و عرضه می گردند.

قیمت اتصالات پلی اتیلن

قیمت اتصالات پلی اتیلن

همانطور که گفته شد امروزه اتصالات پلی اتیلن بوفور در حوزه‌های مختلف و در کاربریها و کاربردهای مختلف استفاده می گردد. بسته به تعداد جداره‌های اتصالات، سایز، جوشی یا پیچی بودن، کیفیت و گرید مواد و متریال مصرفی، نرخ ارز، نوع کاربرد و محل نصب، تکنولوژی ساخت، مقاومت و استحکام اتصالات و… قیمت اتصالات پلی اتیلن متفاوت می باشد. اما اگر متقاضی خرید اتصالات پلی اتیلن می باشید به شما پیشنهاد می کنیم تا با واحد فنی شرکت تماس برقرار نمایید و کاتالوگ قیمت اتصالات پلی اتیلن به روز را دریافت نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]
2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *