فیلم آشنایی با منهول پلی اتیلنی

همانطور که در صفحه منهول پلی اتیلن برایتان توضیح دادیم آدمرو یکی از پرکاربردترین تجهیزات در حوزه هایی که که قرار است تاسیساتی زیر زمین مورد بهره برداری قرار گیرد و در آینده بصورت مرتب مورد بازرسی، بازبینی و اصلاح قرار گیرد.بدلیل اهمیت منهولها، ما در ادامه با پخش یک فیلم  با موضوع آشنایی با منهول پلی اتیلنی سعی در معرفی آنها نموده ایم. همزمان با تماشای فیلم شما می توانید مباحث فنی تری که نیاز دارید را در انتهای همین مطلب مرور کنید.

 

امروز بنده (ناجی) به عنوان کارشناس فروش منهول های پلی اتیلن شرکت سازآب با ویدئوی معرفی انواع این مدل آدمروها در خدمتتون هستیم.

منهول پلی اتیلن دارای مزایا و معایبی هستند که در این ویدیوی سه دقیقه ای به بررسی مزایای آن خواهیم پرداخت و اگه بخواهیم در مورد این منهول اطلاعات کلی کسب کنید حتما مطالب صفحه منهول پلی اتیلن را به صورت کامل مطالعه بفرمایید.

در مرحله اول باید بگویم که منهول‌های پلی اتیلن حمل و نقل بسیار راحت تری نسبت به منهول‌های سنتی مثل بتنی و آجری دارند. اگر بپرسید منهول چی هست باید بگویم منهول‌ها در واقع همان نقاط بازرسی خطوط زیرزمینی هستند، حالا چه خطوط زیرزمینی فاضلابی باشد یا مخابراتی.

حالا که صحبت از منهول فاضلابی شد باید تاکید کرد که این منهول ها باید در مقابل مواد شیمیایی خیلی مقاوم باشند چرا که پساب خروجی از واحدهای مسکونی و کارخانجات صنعتی و… تا حد بسیار زیادی اسیدی یا قلیایی هستند.

یکی دیگر از مزایای منهول های پلی اتیلن این است که این آدمروها خیلی مقاوم‌تر از منهول‌های بتنی هستند. همچنین این منهولهای بتنی چون حمل و نقل شان خیلی سخت است و نیاز به یک نصب تخصصی دارند باید وزن آنها هم کم باشد که بتوانیم در محل پروژه خیلی راحت آنها را نصب کنیم در واقع نیاز به ابزارهای هیدرولیکی در نصب منهول های پلی اتیلن خیلی کمتر از منهول‌های آجری و بتنی است.

البته منهول های آجری و بتنی خیلی قبل (از لحاظ زمانی) در واقع طراحی شده اند و پیشینه‌ای برای ساخت منهول های امروزی بود. یکی دیگر از مزایای منهول‌های پلی اتیلنی این است که شما خیلی راحت می‌توانید ارتفاع را در محل نصب تغییر بدهید شاید مثلا در زمان سفارش ده سانت، پانزده سانت مشتری حواسش نبوده و سفارش گذاری کرده است و پس از تحویل گرفتن و در زمان نصب این مشکل پیش می آید که ارتفاع منهول کمی از سطح زمین بیشتر شود، در نتیجه خیلی راحت می‌توانید شما منهول پلی اتیلنی را تغییراتی ایجاد کنید. ولی اگر این منهول بتنی یا آجری بود کمی این کار برای شما دشوارتر بود.

در ادامه فیلم مشاهده خواهید کرد که منهول های پلی اتیلنی بر اساس آن خاصیتی که دارند میزان جلبک گیری و این گونه موارد خیلی کمتر خواهد بود. در واقع شما اگه بخواهید خطوط زیرزمینی مثلا لوله های کاروگیت فاضلابی را بررسی کنید که چرا گرفته شده خیلی راحت از درون این گودال به زیر زمین میروید و عملیات بازرسی و بازگشایی را انجام میدهید.

نتیجه این ویدئو را باید اینگونه بیان کرد: در واقع اصلا کل وظیفه‌ی منهول همین است؛ بررسی نقاط مختلف خطوط زیرزمینی.

گه بخواهیم خطوط و تاسیسات زیرزمینی را بررسی کنیم می‌توانیم حتی با دوربین این کار را انجام دهیم ولی در منهول‌های بتنی و آجری به دلیلی وجود خزه همچنین گیاهان مشابه این امکان وجود ندارد. در نتیجه منهول های پلی اتیلنی با تعداد زیادی از ویژگی‌های خیلی مثبت به منهول های بتنی و آجری سایر مدل‌های آن ترجیح داده میشود. ممنون که این مطلب همراه ما بودید و مشاهده کردید در صورتی که فیلم آشنایی با منهول پلی اتیلنی برایتان مفیده بوده پیشنهاد میکنم حتما فیلم معرفی انواع لوله زهکش را نیز تماشا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *